tisdag 21 februari 2012

ALLT DET DU ÄR


Allt det du är
Så fängslande var första gången.
Med din sprudlande livslust höll du mitt hjärta fången.
Redan då kände jag inom mig
att jag ville ha mer utav dig.
Alla stunder som vi sedan fått
skänker mig så mycket gott.
Med glimten i ögat och upptåg av bus
får du mig att skratta i härligt lyckorus.
Ditt lyssnande öra, dina stöttande ord
får mig att växa och stå fast på vår jord.
Du visar mig skönhet som förtrollar innuti.
Så underbart romantiskt som vackraste magi.
Du bjuder mig spänning, fart och fläkt
Så mycket livsglädje du väckt.
Ord så ömma och fina.
Komplimanger som aldrig tycks sina.
Dina varma ögon,ditt mjuka hår.
Alla passionerade kyssar jag får.
Din vackra kropp tätt intill min
sätter känslor av åtrå och längtan i spinn.
Kärleken växer så det knakar i mig.
Å Thomas ,vad jag älskar dig!

2 kommentarer:

  1. Åh, nu kom den fina kärleksdikten du lovat...Tack Marie att vi fick ta del av denna fina dikt tillägnad mannnen i ditt liv. Kärlek ÄR fint. Och du har verkligen satt ord på din.
    Ha fortsatt fint med varandra...
    Gunnel L

    SvaraRadera
  2. Åh vad fint du skriver han måste vara en fin man.Kram Anki

    SvaraRadera