onsdag 16 november 2011

DET GODA LIVET

Drygt två veckor har nu gått sedan jag flyttade och sakta men säkert byggs mitt nya hem upp. Älskar att se hur det växer fram bit för bit. Härligt också att shoppa små och stora saker som antingen förgyller eller känns behövliga.

Redan någon månad innan flytt köpte jag föresten en soffa som nu är på plats och ser ut såhär:



Jag beställde även  (och fick levererat till dörren några dagar efter flytt) soffbordet som också syns i bild samt matsals-gruppen här nedan.






Jag känner mig så glad och nöjd med min lägenhet. Inte minst med den rogivande utsikten från köks- och sovrums-fönstret. Visst är det vackert?
Livet har inte bara vänt vad det gäller boende och därmed en ny livssituation. Jag har också kommit igång att jobba igen. Inne på andra veckan på 25 % nu och det går rätt bra, tycker jag. Bäst av allt är att jag nu känner glädje i jobbet. Jag har äntligen börjat hitta tillbaka till mitt rätta jag igen och det märks förstås även i privatlivet.

Nu ser jag framemot det kommande året som jag vet kommer bjuda på mycket glädje.
Till våren tar sonen studenten och jag blir färdig med min utbildning till kognitiv samtalsterapeut. 
En bit in på sommaren är det dax för mig att fylla 50 och då hoppas jag min dotter ställer till med en rejäl fest fylld av överraskningar (det har hon "lovat" mig en gång i alla fall). 

Jag är alldeles övertygad om att detta bara är en bråkdel av allt underbart som komma skall och med den förvissningen är det nu tid för mig att krypa till sängs för att sväva in i drömmarnas land. 
Natti, natti.

6 kommentarer:

  1. Blir glad när jag läser ditt inlägg. Så glad att du får så fint och börjar trivas med ditt liv igen!!
    Kram på dej

    SvaraRadera
  2. Du har mycket bra smak. Lycka till med ditt jobb och studier.

    SvaraRadera
  3. Vad härligt det låter, ditt nya liv! Jag vet ju inte vad du gått igenom men minns när jag var överlycklig för att jag klarade av att jobba 25% och tycka att det var roligt! Ett halvårs sjukskrivning efter att ha varit farligt nära att störta in i den berömda väggen... Känslan att jobbet var roligt igen när jag kom tillbaka var faktiskt nästan värd det jag gick igenom. Jag lärde mig sååå mycket om mig själv det halvåret... Och jag njuter fortfarande. Oftast... :) Kram på dig! Eva A

    SvaraRadera
  4. Snyggt Marie...fräckt med den tulpanen på väggen tycker jag...Tittar upp en dag,ringer å pejlar läget först:) Roligt att du känner att du trivs, Kram!

    SvaraRadera
  5. Fint du har fått det nu. soffan blev ju riktigt snygg när du packat upp den :)Den vill jag verkligen pröva. Kram

    SvaraRadera
  6. Önslkr dej en lugn och fridfull jul! Kram

    SvaraRadera